Returer og Refusjoner
Garanti: Ett års garanti på alla varor, gäller ej gratisvaror.
Om din vara har gått sönder/skadad inom garantitiden, vänligen kontakta vår support via [email protected]. Nordic Navigation AB säljer alla produkter med ett års garanti. Fakturan/kvittot som följer med paketet är ditt garantibevis. Produktgarantin gäller funktionsfel som uppstår inom ett år från inköpstillfället, hanteringsfel eller inställningsfel täcks inte. Vid hanteringsfel eller felaktig anslutning debiteras undersökningskostnader, detta gäller även när felet inte har kunnat konstateras eller då felet orsakats av kunden. Fel som beror på egna förändringar av produktens funktion och utseende, såsom ombyggnad, uppgradering eller annan konfiguration av produkten, omfattas inte. Garantin täcker inte transport- eller resekostnader. Vid eventuell tvist följer vi Allmänna reklamationsnämndens beslut.
Retur för reparation är gratis inom ett år (Vi Nordic Navigation AB och köparen betalar returkostnaden/fraktkostnaden till varandra inom garantitiden).
Om det visar sig vara ett hanteringsfel eller om produkten är felfri debiteras kunden från 500 kr för testarbetet. För att undvika onödiga klagomål hänvisar vi till supportnumret för tillverkaren eller generalagenten. Vi ansvarar inte för kostnader som kan uppstå på grund av en defekt vara.
Ångerrätt/ ångerrätt:
Om du inte är nöjd med produkten kan du returnera den inom 14 dagar och få pengarna tillbaka. För att kunna returnera en vara måste produkten och produktförpackningen vara i oförändrat skick (som när du köpte den). Om varan skadas eller kommer bort på grund av din vårdslöshet förlorar du ångerrätten enligt distans- och hemförsäljningslagen. Enligt samma lag står du som kund för returfrakten för returer. Enligt distans- och hemförsäljningslagen har du som konsument 14 dagars ångerrätt.
Paket ska skickas till följande adress:
Förnbyvägen 14, 17 345 Spånga Stockholm, Sweden
Klicka här för att se vår integritetspolicy